فرمول نوع اویلر برای تابع زتای فرد و بعضی l-توابع دیریکله

پایان نامه
چکیده

این پایان نامه اختصاص به اثبات فرمول های نوع اویلر برای مقادیر تابع زتای ریمان در نقاط صحیح مثبت بزرگ تر از یک و بعضی از مقادیر l – توابع دیریکله دارد. روش اثبات استفاده شده در پایان نامه بر اساس اثبات مقدماتی فرمول اویلر بری مقادیر زتای ریمان در نقاط صحیح مثبت زوج ی باشد . این متد در کارهای دانکس و هی در سال 2006 گسترش یافته و برای به دست آوردن فرمول از نوع اویلر برای مقادیر تابع زتای ریمان در نقاط صحیح فرد برگ تر از یک به کار رفت . در سال 2010 لیما این روش را برای به دست آوردن فرمول نوع اویلر برای بعضی از مقادیر تابع دیریلکه به کار برد.

منابع مشابه

نامساوی ها و تقریبهای گوناگون برای تابع گامای اویلر و برخی توابع مربوط به آن

گسترش‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ نظریه ی تابع گاما به اثر جان والیس برمی گردد. او تابع فاکتوریل را برای ‎‎$‎‎ ‎n+‎frac{1}{2}‎ ‎$‎‎ ‏به دست آورد. تقریباً پس از گذشت ‎‎$‎‎ 70‎ ‎$‎ ‎‏سال اویلر تابع گاما را به عنوان تعمیمی از تابع فاکتوریل که برای اعداد صحیح مثبت تعریف شده است‏، تعریف نمود. ‎‎ ‎‏اهمیت ...

تعمیم معادله اویلر-لاگرانژ برای توابع ناهموار

در این رساله ما ابتدا مشتقات تعمیم یافته توابع ناهموار و شرایط بهینگی تعمیم یافته برای مسائل حساب تغییرات را بررسی می کنیم. و بعد از آن یک مشتق تعمیم یافته کاربردی برای توابع ناهموار یک و چند متغیره معرفی میکنیم و به وسیله این مشتق تعمیم یافته معادله اویلر- لاگرانژ را در حساب تغییرات ناهموار تعمیم داده و آن را برای حل تقریبی مسائلی از حساب تغییرات ناهموار مورد استفاده قرار می دهیم.

اثباتهای جدید برای قضایای اقلیدس و اویلر

در این نوشته برهانی جدید برای نامتناهی بودن اعداد اول ارائه می شود. این برهان بر اساس یک ایده شمارش ساده با استفاده از اصل شمول- طرد همراه با فرمولی صریح می باشد.

متن کامل

بررسی معمای صرف سهام با استفاده از تابع مطلوبیت بازگشتی اپستین و زین در بازار بورس اوراق بهادار ایران ( به وسیله توابع اویلر و روش GMM)

در این مقاله پس از معرفی و تبیین مبانی نظری معمای صرف سهام، به بررسی توانایی مدل قیمت گذاری دارایی های سرمایه ای مبتنی بر مصرف با استفاده از مطلوبیت بازگشتی به کمک داده های بورس اوراق بهادار تهران طی سالهای 1367- 1393 با استفاده از روش GMM پرداخته شده است. نتایج حاصل از تحقیق گویای آن است که علاوه بر شواهد تجربی، مقدار پارامتر برآوردی ضریب ریسک گریزی نسبی در معادله اویلر مربوط به مدل CCAPM در ک...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شهرکرد

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023